Waarom voor DroneDreamMapsAdvice (DroneDMA) kiezen?

1. Voorstelling Bedrijf - Video

Het ontstaan van DroneDreamMapsAdvice wordt hier onthuld met twee actieterreinen: drone services en digitaliseringsservices. In de eerste plaats focussen we ons op de digitaliseringspoot, namelijk dataprocessing. Daarnaast wordt de werkwijze toegelicht hoe wij u kunnen helpen. Ook ons netwerk van experts met gespecialiseerde apparatuur wordt uit de doeken gedaan.

Onderstaande video duurt 3:50 minuten

2. Ingenieur

De piloot is een industrieel ingenieur Electro-Mechanica. Hij heeft een technologische achtergrond en volgt de laatste nieuwe ontwikkelingen op technnologisch vlak op de voet op. Meer info in "Wie ben ik"

Certificaat_Drone_Data_Expert.jpg

3. Drone Data-Expert

Certificaat Drone Data-Expert behaald in maart 2021.

De behandelende technologieën zijn :

  • Fotogrammetrie

    • algemene inzichten en inleiding landmeetkunde,

    • RGB cameratechnologie,

    • multi-spectrale cameratechnologie,

    • thermische cameratechnologie

    • oppervlakte- en volumeberekening

    • Praktijkvlucht met de volledige setting en voorbereiding van
      een datacaptatie

  • Foto- en videotechnologie.  

  • Europese dronewetgeving en

  • SORA risico-methodologie in de EU-Specific Categorie

    • SORA = Specific Operations Risk Assesment

4. Europese Licentie "Open Categorie"

De piloot heeft de certificaten:

  • Open Klasse- A1 - Vliegen over mensen

  • Open Klasse A2 - Vliegen kortbij mensen

  • Open Klasse A3 - Viegen ver van mensen

5. Europese Licentie "Specific Categorie"

De piloot kan vliegen:

  • BE-STS-01: Belgisch Standaard Scenario 01 (overgangsscenario voor BE-Klasse 1 piloten, voorziene einddatum 01/12/2021, mogelijkheid tot uitstel ? - zie volgende punten EU-STS-0X)

  • EU-STS-01: Europees Standaard Scenario 01
    (Update: pas in voege vanaf 03/12/2023, nieuw uitstel vanwege de nog niet commercieel beschikbare C5 drone, bron: Publicatieblad Europese Unie, dd. 16/7/2021 )

  • EU-STS-02: Europees Standaard Scenario 02
    (Update: pas in voege vanaf 03/12/2023, nieuw uitstel vanwege de nog niet commercieel beschikbare C6 drone, bron: 
    Publicatieblad Europese Unie, dd. 16/7/2021  )

  • Scenario's volgens PDRA procedure

  • Scenario's volgens SORA analyse

6. Belgische Licentie "Drone Piloot Klasse 1"

Voordat de Europese wetgeving van kracht is geworden, dus voor 2021, werden er enkel nationale licenties uitgevaardigd waardoor de piloot enkel over het Belgisch grondgebied kon vliegen.

De piloot heeft een Klasse 1A licentie RPL-R behaald welke de licentie is met de hoogste veiligheidsgraad en waarborgt een maximale indekking van de risico’s.

Ter aanvulling: deze licentie is sinds eind 2021 niet meer geldig wegens het einde van de overgangsmaatregel in afspraak met de Europese wetgeving.